torstai 1. tammikuuta 2009

2008 summa summarum

VAROITUS!
Tämän tekstin kuvitus sisältää hävytöntä kielenkäyttöä!


Vuosi 2008 oli minulle merkittävä vuosi, koska

-poikani Vilho syntyi 9.9.
-tyttöni Iris aloitti koulun.
-äitini täytti 50 vuotta ja piti sen kunniaksi suuret juhlat.
(Juhlat olivat kolmeosaiset, ensin sukujuhla kiertoajeluineen, power point-esityksineen ja perinneruokineen, sitten kahvitilaisuus, jossa oli esimerkiksi äitini työkavereita ja illalla oli rennompi juhla mökillä. Sinne äiti järjesti vieraille bussikuljetuksen -keskelle metsää- ja juhlissa soitti rokkibändi). Näin valtavan määrän ihmisiä ja minulla oli juhlissa aika paljon vastuuta. Pidin esimerkiksi puheen äidilleni ja lauloin juhlissa. Illalla ohjasin tutustumisleikkejä.
-sisareni meni naimisiin (sielläkin lauloin ja soitin pianoa, Iriskin lauloi).
-löysin blogit ja oman kirjoittamisen. Olen haaveillut kirjoittamisesta kauan, mutta en ole saanut mitään aikaiseksi. Blogin kirjoittaminen -pätkäkirjoittaminen- sopii minulle. Olen blogien myötä löytänyt yhteisön, jossa viihdyn. Tässä yhteisössä ollaan ystävällisiä ja kannustavia, hauskoja ja ymmärtäväisiä. Siitä nautin. Iloitsen vuorovaikutuksesta. On kivaa jättää kommentteja, jos on jotain sanottavaa. Iloitsen myös hurjasti, jos minun tekstejäni tai kuviani kommentoidaan.

Toivottavasti vuosi 2009 osoittaa minulle samanlaista lempeää suopeutta, kuin viime vuosi.

...ai niin.. uudenvuodenlupaukset. On minulla niihinkin mielipide.
(Tämä patalappu ja suklaarasia menivät joululahjaksi yhdelle parhaimmista ystävistäni. Meitä yhdistää vähän erikoinen huumorintaju. Hän kertoi pitäneensä lahjasta ja nauraneensa vaikka kuinka paljon).

21 kommenttia:

karhurannanesa kirjoitti...

Tässä yhteisössä ollaan ystävällisiä ja kannustavia, hauskoja ja ymmärtäväisiä. Siitä nautin. Iloitsen vuorovaikutuksesta. On kivaa jättää kommentteja, jos on jotain sanottavaa. Iloitsen myös hurjasti, jos minun tekstejäni tai kuviani kommentoidaan.

Iso Kyllä tähän kohtaan. Samoin voisin omasta kokemuksestani kirjoittaa.. niin ja Fuck the Diet :D

Junika kirjoitti...

Mahtava patalappu!
Asennetta.

Sitä myötä ihan mielettömän upeaa uutta vuotta!

(sitäpaitsi eikö jonkun tutkimuksen mukaan naiset vaatekoossa 42 ole kaikista onnellisempia)

Anonyymi kirjoitti...

Juuri näin!! Tuota bloggaus on parhaimmillaan.

Anonyymi kirjoitti...

Sinulla on ollut mielenkiintoinen vuosi. Tajusin vasta, että olen äitiäsikin vanhempi, mutta ei se tahtia haittaa :-D
Sanat ja kuvat ovat iättömiä, niin minäkin.

Kirjoitat hyvin, asiantuntevasti, hauskasti, monipuolisesti ja ryydität tekstisi kivoilla kuvilla (kuten tänään), miksi en siis tulisi takaisin blogiisi taas huomenna katsomaan :-)

Anonyymi kirjoitti...

Hehee, toi lahja on aivan yliveto! :-D

arleena kirjoitti...

Minäkin olen sitä mieltä, että pieni pyöreys kaunistaa. Esimerkiksi rypyt eivät näy, kun iho on "kireällä". Tämän kerron aina, kun joku läheiseni mainitsee kiloista jotain.
Patalapussa tuo toteamus onkin oivassa paikassa, muistuu aina mieleen, kun vetää suklaamuffinsipeltiä uunista. Tulee heti hyvä mieli ja tekee mieli syödä jopa kolme muffinsia peräjälkeen.

Tapahtumarikas vuosi 2008 sinulla takanapäin.

Iloista uutta vuotta 2009.

Elsa kirjoitti...

Minulla on sama mielipide kuin Sinullakin uudenvuodenlupauksiin... ;)

Onnellista, Ainutlaatuista, Tapahtumarikasta Uutta Vuotta Sinulle!

Lämpimin terveisin,
Elsa

Tilda kirjoitti...

=) paras patalappu mitä olen aikoihin nähnyt! ei ympäripyöreää mongerrusta vaan kiertelemätöntä sanomaa! tuollainen patalappu tuskin jättää ketään kylmäksi =)

utukka kirjoitti...

Heips! Olet uusi tuttavuus minulle, mutta kuulostat just sopivalta, meinaan "fuck ...."
Ihmisenhän tulee elää muodista sun muusta pölhöstä välittämättä. Olla oma itsensä on luultavasti elämän tarkoitus - mihin se sit vieneekin. Oikein hyvää nollaysiä!

Pink Links kirjoitti...

Vaikka Taika harvoin kiroilee niin Taikaa nauratti aivan hillittömästi tuo sinun patalappusi hauska teksti... Ja värinkin olit valinnut oikeaoppisesti, hih!

Olet ihana tyyppi!

Loviisa kirjoitti...

Bloggailukommentit ovat kuin omasta suustani :) Kyllä ihminen vaan on sen verran laumaeläin, että jopa virtuaalisessa maailmassa muodostuu kuin huomaamatta yhteisöjä & kaveripiirejä ja samanhenkiset ihmiset löytävät toisensa.

Upeaa uutta vuotta!

Katja Tanskanen kirjoitti...

Sinulla Katilein on ollut monipuolinen ja tärkeä vuosi 2008.

Uudenvuoden lupauksesi, tuo herkullisen humoristin patalappu, on kyllä hauskin lupaus, johon minä olen viime aikoina törmännyt.

isoinpapu kirjoitti...

Viime vuosi on ollut teille mahtava, yhtä mahtavaa toivotan tästäkin vuodesta!

navettakissa kirjoitti...

Repesin tohon patalappuun! :D

Villikissa kirjoitti...

Paras patalappu mitä olen ikuna nähnyt ja niin ihanat värit!

Rouva Nordman kirjoitti...

Olematon, blogiyhteisössä on kyllä oma mukava henkensä :)


Junika, asennetta pitää olla! Ja tuo tutkimustulos on varmaan totta, kun ei ole liian laiha tai liian lihava, on helppo olla.

Mahtavaa uutta vuotta!

Paula, tähän pitäisi bloggauksessa pyrkiä! Asialliseen vuorovaikutukseen ja myös hyvän mielen tuottamiseen.

Uuna, minulla on tosi nuori äiti. Sitä paitsi ikä on vain numeroita, kuten rahakin on vain paperia :)

Kiitos kannustavasta kommentista! tämä blogin pitäminen tuottaa minulle kovasti iloa!

Kutri, no eiks ookin, hih!

Arleena, hyvä älynväläys tuo muffinssi-juttu! Sitä en olekaan tullut ajatelleeksi :)

Toivottavasti vuosi on sujunut tähän mennessä makeissa merkeissä :)

Elsa, kiitos kivasta toivotuksesta! Kaikkea samaa ja vielä enemmänkin toivon Sinulle!

-A-, Keltaisen talon erakko, joskus asiat on paras pamauttaa suoraan, ei tule sitten mitään epäselvyyksiä ;)

Utukka, ihan parasta uutta vuotta sinullekin! Minä olen samaa mieltä, ei saa kahlita itseään liikaa ulkoisen olemuksen tuijotteluun ja kaikkeen turhaan pönöttämiseen :)

Taika, minäkään en juuri kiroile, vaikka kirosanan kirjailinkin. Hyvä, että väri miellyttää :) :)
Ja kiitos hurjan kivoista kehuista!!!

Loviisa, minusta on ihanaa, kun täältä blogiyhteisöstä löytyy jollakin tavalla samanhenkisiä. Varsinkin nuorempana koin joskus ulkopuolisuuden tunteita, täällä blogimaailmassa heiluessani sellaisia ei ole ikinä.

Mukavaa tämän vuoden etenemistä!

Katja Tanskanen, vuosi 2008 oli kyllä minulle aikamoinen! Kihertelin patalappua tehdessäni, kun tiesin, että se naurattaa kaveriakin ja näköjään vielä blogikavereitakin.

Isoinpapu, kiitos toivotuksesta, mahtavaa uutta vuotta teillekin!

Navettakissa, :) :)

Villikissa, patalapun väriyhdistelmä on minusta onnistunut ja kyllä se teksti jaksaa itseänikin huvittaa...

melkoelli kirjoitti...

Hillitön patalappu! XD
Tahtoo kans...

Inka kirjoitti...

Aivan mahtava patalappu! Siinä on kunnon asennetta :)
Samoista asioista minä bloggaamisessa kovin nautin. Vuorovaikutuksesta, ystävällisyydestä ja kannustuksesta. Siitä että tuntee kuuluvansa johonkin :)

Rouva Nordman kirjoitti...

Melkoelli, virkkuukoukku sauhuumaan! Ei oo vaikeeta, kun minäkin osasin.

Inka, se yhteenkuuluvuuden tunne on kyllä mukava ja ihmisten ystävällisyys myös.

Villikissa kirjoitti...

Tuo patalappu oli niin ihana, että lainasin ideaa tiskirättin(pöytäluutuun).Pitäisi kirjailla jotain kivaa tekstiä, muttei onnistunut,Mutta kokeilen seuraaviin luutuihin jotka aion tehdä tyttärelleni ylläriksi=D

Rouva Nordman kirjoitti...

Villikissa, toimii muuten hyvin luutuunkin :)